Alla inlägg den 10 november 2006

Av Jenny - 10 november 2006 08:46

Jag fick igår äntligen tag på vårdcentralen. Jag berättade om mina problem och kvinnan på andra sidan luren lyssnade noga och antecknade allt jag sa. Hon sa åt mig att jag skulle ringa Lundbysjukhus och be dom skynda på coloskopin. Hon sade också att om jag mådde dåligt en gång till så skulle jag genast upp till akuten. Efter en timmas väntan fick jag ta på Lundbysjukhus medicinavdelning. Jag fick höra att min remiss från läkaren hade kommit till sjukhuset den 13 oktober och att det var från det datumet 3 månaders väntetid!Men att hon skulle försöka skynda på och ge mig en tidigare tid. När fick jag inte veta utan dom skulle skicka brev till mig. Jag har inte blött något mer! Men jag har fortfarande svullen, stenhård mage med massor av diarrér. Det jobbigaste är att så fort jag äter något så hårdnar hela magen till och känns som en stor boll. Orkar nog inte vänta så länge till. Blir nog Akuten!Inte nog med det så är min vikt helt åt helvete! Jag gick ner jätte bra förra veckan. 1,5 KG. Jag var mäkta nöjd över det resultatet, jag vägde i måndags 65,5 kg!! Men så vägde jag mig igår och då stod vågen på 66,4 kg, alltså 0,9 kg viktökning på bara fyra dagar! Vad är det som händer. Jag tycker ändå att jag har skött mig bra, har rört på mig (någotlunda mycket) och jag har inte ätit för mycket heller. Min kropp behöver skärpa till sig nu. Jag ska lyckas, för både min kropp och mitt inre behöver få bort dessa överflödiga kilorna! KÄMPA

Av Jenny - 10 november 2006 08:39

Tack Monica för din kommentar. Jag har ringt till både vårdcentral och lundbysjukhus och dom sa att blödde jag en gång till så skulle jag upp till akuten. Just nu känns magen bra, men är det som du säger att jag har inflammerad tarm så blir jag mycket nervös. Magen känns inte jobbig just nu, men du har nog rätt. Akuten blir det!Tack igen för ditt inlägg, skönt att någon lyssnar även om man inte känner dom.

Av Jenny - 10 november 2006 07:55

Jag är så arg. För två dagar sedan upptäckte vi att det varit innbrott i vårat förråd. Jag blev helt förstörd, jag menar allt mitt julpynt för 2000-3000 kronor är ju där nere. Jag blev så ledsen. Dom hade verkligen letat efter värdefulla saker, allt låg hur som helst. Dom hade t.o.m öppnat förpackning till julgranskulor så det låg kulor överallt och tatt ut foton på mig och slängt. Varför?Sedan såg jag att peters elgitarr var borta, fars (Stampes) bilspel, min akustiska gitarr som knappt var använd, mina gamla inlines, en taklamp, peters cyklop och glassögon, allt det var borta. Jag är så förbannad, för visst var det inte mycket med värde men det betydde något för mig. Jag såg mig omkring och förråden runt omkring hade fina cyklar i, bildäck och massor av saker som var av mer värde än våra saker. Men det var bara hos oss dom ahde gjort inbrott.Svinaktiga människor som stjäl från andra!!

Av Jenny - 10 november 2006 07:50

Jag har sådan panik! Igår så fick jag hem en soffa som jag absolut avskyr och jag vet inte vad jag ska göra. Det var killens arbetskamrat som frågade ifall vi ville ta över soffan och killen tyckte det var en bra idé eftersom han var tött på våran hörnsoffa. Vi skulle ändå slänga en bäddsoffa och massor av andra saker på återvinningscentral så vi hyrde en lastbil, tog våran hörnsoffa och dumpade den på tippen. Sedan åkte vi hem till arbetskamraten, i mörkret fick vi hem soffan och när vi hade ställt ut den i vardagsrummet så fick jag ren panik. Det ser fruktansvärt ut!! Den är ren och inte söndrig, men färgen är hemsk och den är mycket mindre så all min andra inredning ser bara fel ut. Jag vet inte vad jag ska göra. Förr i tiden så var jag riktigt stolt över vardagsrummet men inte nu. Färgen är grön, nästan lite turkosaktig och på kuddarna så är det som broderat löv, körsbär och andra saker i olika nyanser av brunt och grönt. Den passar inte in!! Visst vi kan sy nya fodral till kuddarna och fixa nått stort tyg och ha över själva soffan. Men det kostar pengar och vi har inga pengar till det! Jag vet inte vad jag ska göra. Jag som älskade vardagsrummet förut. Nu vill jag inte ens gå in där! *BUHU*

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Hur kommer du fira jul?
 Stort julfirande hemma med hela släkten
 Mindre julfirande hemma med bara närmsta familjen
 Stort julfirande borta hos släkt
 Mindre julfirande borta hos närmsta familjen
 Utomlands
 Med vänner
 Firar inte jul

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards