Direktlänk till inlägg 2 november 2006

Klimatförändringar!

Av Jenny - 2 november 2006 10:30

Jag har läst rätt mycket nu på senaste tiden om klimatförändringar. Jag ska vara ärlig, jag är rätt rädd över vad som kan komma att hända med Jorden. Vi har behandlat denna planet som dynga i många många år. Och det är dags att vi gör något bra för en gång skull, alla vi som lever på denna blå planet (snart bruna eller vita planet).Det är faktiskt mycket vi kan göra som enskilda individer. Bara välja energisparande alternativ, kanske kostar lite mer men kom igen. Våra barn och barnbarn kommer att tacka oss. Det här är min insatts:- Jag är vegetarian. Blev det för sex år sedan, inte för miljön utan för jag ansåg det fel att äta djur. Men det är också väldigt bra för miljön, tänk på all energi det tar att uppföda, slakta och tillverka kötträtter. Strunta i köttet och köp grönsakerna direkt :)- Åker för det mesta kollektivt. Jag har inte ens körkort och jag tror inte jag kommer att skaffa det heller. Men om jag fixar körkort någongång så blir det en miljöbil. - Komposterar och sorterar papper/alimunium/plast/glas...- Tänker miljövänligt i hemmet med att släcka lampor, ta vara på solens värme, inte använda för mycket energi.- Köper varor som är producerat i Sverige och helst nära Göteborg.Bor i en lägenhet, men flyttar jag till hus då kommer jag börja odla mina egna grönsaker. Mer ekonomiskt, miljövänligt och säkerligen hälsosammare :DFörsök bara tänka miljövänligt när du handlar, det är så lätt och inte speciellt dyrt heller. Det är rätt viktigt också, med tanke på vad Jorden kan ha att vänta om bara några hundra år. Jag vet att vi inte lever då, men tänk på era barn och barnbarn. Förtjänar dom inte ett bra liv? 1900-talet var en stor besvikelse. Krigets och Förstörandets Århundrande. Låt oss göra 2000-talet till ett bättre århundrande. Supporta företag som är miljövänliga och köp inte t.ex bilar från ett företag om ni vet att deras fabriker/bilar släpper ut mer utsläpp än normalt. Tänk till och leta information!Mer interesserad? Gå då in på:Lev KlimatvänligtGröna TipsOch skriv på:Aftonbladets kampanj mot klimathotetPs. bra film om detta är "Day After Tomorrow." Något överdriven, men den får en att tänka till. Och många bra skådespelare också :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 december 2006 06:15

Jag längtar så mycket. Sitter just nu och lyssnar på blandade jullåtar (auld lang syne spelas nu). Det börjar bli riktigt juligt här hemma, men det är mycket mycket mer som ska upp. Och vi har inte ens köpt gran ännu, men det kommer snart, tror imorg...

Av Jenny - 13 december 2006 06:08

Min vikt pendlar nu mellan 64 - 64,5 kg och jag har inga vidare ambitioner att gå ner mer nu innan jul. Det är alldeles för god mat helt enkelts, så nu har jag gått med i Hålla Nollan på VK. Det känns bra, jag får äta runt 600kcal mer. Jag ska för...

Av Jenny - 5 december 2006 12:12

Nu är det nästan en dag sedan jag tog mina mått senast så jag tog nya och här är dom: Den 5 december 2006 Det inom () är vad jag gått förlorat från starten och det utan är från förra månaden. Vikt: 64,4 kg -1,1 (-5,6) BMI: 22,1 -0,4 (-2,1) ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:34

Min omröstning blev så här: Har du börjat köpa julklappar än? Ja, jag började redan i September! 13.3 % Jag har precis börjat med dom första. 43.3 % Inte än, har inte hittat något bra än. 3.3 % Jag vet att jag måste, men ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:29

Nu är det snart dags för vinter uppehåll och det ska bli såååå skönt. Men först är det slutarbetarna kvar och mycket har jag att göra. Samtidigt som det pågår julplanering och försök att få ned vikten. Dte där med vikten går inte så värst bra....

Presentation

Omröstning

Hur kommer du fira jul?
 Stort julfirande hemma med hela släkten
 Mindre julfirande hemma med bara närmsta familjen
 Stort julfirande borta hos släkt
 Mindre julfirande borta hos närmsta familjen
 Utomlands
 Med vänner
 Firar inte jul

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards