Direktlänk till inlägg 2 november 2006

Viktresa Ett - 67kg

Av Jenny - 2 november 2006 11:08

Förklaring till Viktresan!Min viktresa påbörjades för lite över en månad sedan. Fråga mig inte hur jag tänkte då, det kom som en uppenbarelse. Jag satt i soffan och helt plötsligt ville jag gå ned i vikt. En timma senare hade jag beställt pilates dvd från TVShop och gått med i Aftonbladets ViktKlubb. Jag skulle bli smal! Fråga mig inte vart jag fick motivationen ifrån, för jag har ingen aning!Det gick trögt i början. Åt väl något bättre (men fuskade lite titt som tätt), tränade pilates kanske max tre gånger i veckan och trodde att det skulle räcka. Jag gick ned 2-3 hg första veckan! Var nog inte så besviken, visste att jag inte hade gjort tillräkligt. Så efter två veckor (vägde då omkring 69,3kg) tog jag mig i kragen. Jag skulle lyckas gå ned i vikt. Jag körde pilates varje dag (måndag, onsdag, fredag: 50minuter - tisdag,torsdag och lördag: 20 minuter) och hemmastyrkträning (med fylld festisflaska!) i omkring 20 minuter. Sedan försökte jag gå i 40-60 minuter varje dag.Jag åt också bättre. För första gången på mycket länge åt jag ordentlig frukost och lunch vid bestämda tider. Jag åt frukter till mellanmål och middagarna innehåll mycket grönt. Jag började tycka det var roligt att laga mat efter recept och det smakade riktigt gott också.Inte bara jag utan killen började uppskatta mitt nya liv. Jag åt inte längre chip, godis eller snabbmat hela tiden, jag har faktiskt inte ätit chip på ungefär 2 månader, och tänk, jag som åt en hel chips påse runt två gånger i veckan förr. Inte konstigt jag gick upp ca 8kg på ett år!Jag lyckades gå ned 1 kg/veckan i två veckor. Det var riktigt skönt. Sedan förlorade jag motivationen förra veckan och då stannade vågen på 67,2kg. Jag åt precis så bra som jag brukade men jag tränade inte en endaste gång och det gjorde så att jag stod stilla. I måndags var det nya tag, men gissa vad. Jag blev sjuk! Näsan rinner och huvudet snurrar. Men jag ska lyckas gå ned ett kg denna veckan, då hamnar jag på 66kg, helst mer.Nu kanske ni undrar varför jag vill gå ned i vikt.Det finns många anledningar, men här radar jag upp några:1. Jag vill trivas och känna mig som hemma i min egna kropp. Jag gör faktiskt inte det nu, det känns som jag bara är här tillfälligt men på nått sätt liksom fastnat och inte kan flytta.2. Jag vill börja ha på mig kvinnokläder igen! Ja, jag vet att det finns snygga kläder i större storlekar. Men dom kommer ändå inte sitta fint på mig. Just nu går jag omkring med killbyxor (mycket stora sådana) och brukar springa omkring i killens t-shirts. Jag vill ha tajta linnen och tajta byxor :D3. Behöver jag ens nämna hälsofördelarna med att väga mindre? Har överbelastade knän (lårmusklerna är för svaga) så det är jätte bra för dom om jag förlorar några kilon och för starkare ben.4. Sedan vill jag inte riskera att bli större. Eftersom jag bara är 22år gammal så är det bättre ifall jag tar itu med vikten nu, än när jag blir äldre och kanske blir med barn.På denna bloggen ska jag bland annat skriva om min viktresa. Jag ska gå ned sammanlagt 12 kg och till jul ska jag ha hamnat under 60kg strecket :DSå håll tummarna för mig :DBilder på mig från Augusti på syrrans fest. Då vägde jag som mest, 71-72 kg.

 
 
Syster Yster

Syster" title="http://www.alska.se]Syster" target="_blank">www.alska.se]Syster Yster

2 november 2006 13:12

Så extremt stolt över dig min lilla Lill Strumpan! Du kan klara det för du klarar allt du verkligen vill! Och du skriver MYCKET bra! :) Älskar dig!

http://susanbusan.bloggagratis.se / www.alska.se

 
Monica

Monica

10 november 2006 08:00

Låter som en inflammerad tarm så du kan behöva antibiotika snarast för att häva blödningen från tarmen. Divertikulit eller annat tarmproblem, det får du veta efter coloskopin, men just nu behöver du medicin. Akuten, omedelbums!

http://strumpstickan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 december 2006 06:15

Jag längtar så mycket. Sitter just nu och lyssnar på blandade jullåtar (auld lang syne spelas nu). Det börjar bli riktigt juligt här hemma, men det är mycket mycket mer som ska upp. Och vi har inte ens köpt gran ännu, men det kommer snart, tror imorg...

Av Jenny - 13 december 2006 06:08

Min vikt pendlar nu mellan 64 - 64,5 kg och jag har inga vidare ambitioner att gå ner mer nu innan jul. Det är alldeles för god mat helt enkelts, så nu har jag gått med i Hålla Nollan på VK. Det känns bra, jag får äta runt 600kcal mer. Jag ska för...

Av Jenny - 5 december 2006 12:12

Nu är det nästan en dag sedan jag tog mina mått senast så jag tog nya och här är dom: Den 5 december 2006 Det inom () är vad jag gått förlorat från starten och det utan är från förra månaden. Vikt: 64,4 kg -1,1 (-5,6) BMI: 22,1 -0,4 (-2,1) ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:34

Min omröstning blev så här: Har du börjat köpa julklappar än? Ja, jag började redan i September! 13.3 % Jag har precis börjat med dom första. 43.3 % Inte än, har inte hittat något bra än. 3.3 % Jag vet att jag måste, men ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:29

Nu är det snart dags för vinter uppehåll och det ska bli såååå skönt. Men först är det slutarbetarna kvar och mycket har jag att göra. Samtidigt som det pågår julplanering och försök att få ned vikten. Dte där med vikten går inte så värst bra....

Presentation

Omröstning

Hur kommer du fira jul?
 Stort julfirande hemma med hela släkten
 Mindre julfirande hemma med bara närmsta familjen
 Stort julfirande borta hos släkt
 Mindre julfirande borta hos närmsta familjen
 Utomlands
 Med vänner
 Firar inte jul

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards