Direktlänk till inlägg 16 november 2006

Juletid - 4

Av Jenny - 16 november 2006 07:32

38 DAGAR KVAR!Känns som om jag måste skynda på mig lite med att handla julklappar. Det är ju snart December och jag vill inte behöva stressa längre fram.Jag vet nästan vad jag ska ge alla, men det är visa (P's föräldrar) som jag inte vet och jag får ingen hjälp från killen heller. Han gillar nämligen inte julen säger han, men jag minns allt förra året runt jul. Han var jätte glad och tyckte att allt var jätte roligt.En liten grinch är vad han är!Här är lite julfilmer som jag tycker alla ska se för att komma i julstämning:Nightmare Before Christmas, 1993Helt fantastisk film av Mästaren Tim BurtonGrinchen – Julen är stulen, 2000Älskar den, Jim Carrey är lika utmärkt som alltid och omgivningen är fantastisk.Gremlins, 1984Kultfilm som utspelar sig vid Julen. Grymt braA Christmas Carol, två varianter 1951 eller 1984Klassisk saga av Charles Dickens om Ebenezer Scrooge och julspöken.Tomten är far till alla barnen, 1999Jag gillar oftast inte svenska filmer, men denna är riktigt rolig och bra.Nu är det jul igen, 1994Rolig familjefilm där Tim Allen blir tomtenGrevinnan och Betjänten, 1963Vem känner inte igen denna roliga brittiska sketch som visas varje Nyår!Sunes Jul, 1991Grym julkalender som nog alla födda på 70- och 80-talet har sett om Sune och hans familj.Ensam Hemma, 1990Klassisk familjefilm om Kevis McCallister som glöms bort och lämnas ensam över jul. Mycket rolig.Livet Är Underbart, 1946Underbar, klassisk film med James Stewart i huvudrollen. Alla borde se denna.Polar Express, 2004Härlig tecknad julfilm med min absoluta favorit skådespelare: Tom Hanks - Love HimSound Of Music, 1965Filmen i sig har nog inget med julen att göra, men när jag var mindre så visades den alltid dagen efter jul (tror det var då) och varje gång jag ser den så fylls jag av julkänsla.Ett Päron Till Farsa Firar Jul, 1989 Tack Nenny för detta tipset, jag hade ju helt glömt av denna filmen och den som är så rolig :DOm ni har lite mer julfilmstips så gör som Nenny, skriv till mig. Ska försöka komma på lite mer och så återkommer jag. Och just det en jullåt måste vi ju ha:"Last Christmas, I gave you my heart But the very next day, You gave it away This year, to save me from tears I'll give it to someone special Last Christmas, I gave you my heart But the very next day, You gave it away This year, to save me from tears I'll give it to someone special Once bitten and twice shy I keep my distance but you still catch my eye Tell me baby do you recognise me? Well it's been a year, it doesn't surprise me (Happy Christmas!) I wrapped it up and sent it With a note saying "I Love You" I meant it Now I know what a fool I've been But if you kissed me now I know you'd fool me again Chorus (Oooh. Oooh Baby) A crowded room, friends with tired eyes I'm hiding from you and your soul of ice My God I thought you were someone to rely on Me? I guess I was a shoulder to cry on A face on a lover with a fire in his heart A man undercover but you tore me apart Oooh Oooh Now I've found a real love you'll never fool me again Chorus A face on a lover with a fire in his heart (Gave you my heart) A man undercover but you tore me apart Next year I'll give it to someone, I'll give it to someone special special someone someone I'll give it to someone, I'll give it to someone special who'll give me something in return I'll give it to someone hold my heart and watch it burn I'll give it to someone, I'll give it to someone special I've got you here to stay I can love you for a day I thought you were someone special gave you my heart I'll give it to someone, I'll give it to someone last christmas I gave you my heart you gave it away I'll give it to someone, I'll give it to someone."

 
 
Nenny

Nenny

16 november 2006 14:35

Du glömde "Ett päron till farsa firar jul" hihi. ingen jul utan den...

http://nenny.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 december 2006 06:15

Jag längtar så mycket. Sitter just nu och lyssnar på blandade jullåtar (auld lang syne spelas nu). Det börjar bli riktigt juligt här hemma, men det är mycket mycket mer som ska upp. Och vi har inte ens köpt gran ännu, men det kommer snart, tror imorg...

Av Jenny - 13 december 2006 06:08

Min vikt pendlar nu mellan 64 - 64,5 kg och jag har inga vidare ambitioner att gå ner mer nu innan jul. Det är alldeles för god mat helt enkelts, så nu har jag gått med i Hålla Nollan på VK. Det känns bra, jag får äta runt 600kcal mer. Jag ska för...

Av Jenny - 5 december 2006 12:12

Nu är det nästan en dag sedan jag tog mina mått senast så jag tog nya och här är dom: Den 5 december 2006 Det inom () är vad jag gått förlorat från starten och det utan är från förra månaden. Vikt: 64,4 kg -1,1 (-5,6) BMI: 22,1 -0,4 (-2,1) ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:34

Min omröstning blev så här: Har du börjat köpa julklappar än? Ja, jag började redan i September! 13.3 % Jag har precis börjat med dom första. 43.3 % Inte än, har inte hittat något bra än. 3.3 % Jag vet att jag måste, men ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:29

Nu är det snart dags för vinter uppehåll och det ska bli såååå skönt. Men först är det slutarbetarna kvar och mycket har jag att göra. Samtidigt som det pågår julplanering och försök att få ned vikten. Dte där med vikten går inte så värst bra....

Presentation

Omröstning

Hur kommer du fira jul?
 Stort julfirande hemma med hela släkten
 Mindre julfirande hemma med bara närmsta familjen
 Stort julfirande borta hos släkt
 Mindre julfirande borta hos närmsta familjen
 Utomlands
 Med vänner
 Firar inte jul

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards