Direktlänk till inlägg 22 november 2006

Blev Hemma Idag!

Av Jenny - 22 november 2006 08:34

Japp, inte någon skola denna onsdagen heller, så det komemr bli många inlägg idag. :DMen jag var på praktiken igår och i måndags. Det var faktiskt skönt att komma tillbaka dit, barnen är så fantastiska. Tiden gick så snabbt och jag hade riktigt roligt. Gud vad 7- och 8-åringar kan säga roliga saker.Synd bara att en av mina handledare inte verkar tycka om mig alls. Hon är så bitter och sur hela tiden, säger aldrig om gör jag något bra. Det är som om hon inte alls vill ha mig där. Skönt iallafall att min andra handledare och en lärare på skolan verkar tycka bra om mig. Dom säger iallafall till om jag gör något bra.Sedan är det ju barnen, dom verkar gilla mig. Jag är ju inte som dom andra vuxna, jag sitter ju med dom hela tiden, ritar och leker med dom. Det är väl det som är meningen med att vara barnskötare, att vara med barnen och se till att dom har det bra. Inte bara gå omkring och säga åt dom att "så får du inte göra!"Min trevliga handledare säger att jag tar barnen på ett jätte bra sätt och jag hjälper dom mycket. Min lärare säger att jag har så många bra idéer och dom vill verkligen satsa på mig. Det få mig att må bra att höra sådana saker, speciellt med tanke på hur svårt det är med min mage och den andra sura handledaren jag har.Men det bästa är när barnen kramar mig och frågar varför jag har varit borta från dom så länge. Det får mig att stå ut allt annat. Jag vill så gärna ha barn själv. Tänk en liten pojke eller flicka som springer omkring här hemma, he he jag blir alldeles varm inombords. Killen har själv tänkt på arn så vem vet.. Jag vill först gå ned alla mina kilon och skaffa en ny bostad, inte bo kvar i Biskopsgården. Vi ska ha villa längre fram men tills dess så kan vi inte bo kvar i Biskopsgården med ett barn. Jag menar, det är alltid något som händer här och det var ju inte länge sedan det var skottlossning på torget! Nej, vi måste flytta och skulle jag få bestämma så skulle vi flytta till en mindre ort. Jag älskar Göteborg, men jag vill helst inte bo här med ett barn. Jag ska kolla efter lägenheter nu, återkommer sedan :D*vink vink*

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 13 december 2006 06:15

Jag längtar så mycket. Sitter just nu och lyssnar på blandade jullåtar (auld lang syne spelas nu). Det börjar bli riktigt juligt här hemma, men det är mycket mycket mer som ska upp. Och vi har inte ens köpt gran ännu, men det kommer snart, tror imorg...

Av Jenny - 13 december 2006 06:08

Min vikt pendlar nu mellan 64 - 64,5 kg och jag har inga vidare ambitioner att gå ner mer nu innan jul. Det är alldeles för god mat helt enkelts, så nu har jag gått med i Hålla Nollan på VK. Det känns bra, jag får äta runt 600kcal mer. Jag ska för...

Av Jenny - 5 december 2006 12:12

Nu är det nästan en dag sedan jag tog mina mått senast så jag tog nya och här är dom: Den 5 december 2006 Det inom () är vad jag gått förlorat från starten och det utan är från förra månaden. Vikt: 64,4 kg -1,1 (-5,6) BMI: 22,1 -0,4 (-2,1) ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:34

Min omröstning blev så här: Har du börjat köpa julklappar än? Ja, jag började redan i September! 13.3 % Jag har precis börjat med dom första. 43.3 % Inte än, har inte hittat något bra än. 3.3 % Jag vet att jag måste, men ...

Av Jenny - 5 december 2006 11:29

Nu är det snart dags för vinter uppehåll och det ska bli såååå skönt. Men först är det slutarbetarna kvar och mycket har jag att göra. Samtidigt som det pågår julplanering och försök att få ned vikten. Dte där med vikten går inte så värst bra....

Presentation

Omröstning

Hur kommer du fira jul?
 Stort julfirande hemma med hela släkten
 Mindre julfirande hemma med bara närmsta familjen
 Stort julfirande borta hos släkt
 Mindre julfirande borta hos närmsta familjen
 Utomlands
 Med vänner
 Firar inte jul

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22 23 24
25
26
27 28 29
30
<<<
November 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards